Τι κρυβεται πίσω απο το οικονομικό κ ίνητρο της αποσυρσης? (Στη βρεττανια β εβαια, οχι εδω – προς θεού!)

Από τον Guardian
Σημείωση: Μηχανική μετάφραση. Εγινε προσπάθεια για καλυτέρευση του συντακτικού.

Καημένε Peter Mandelson. Ο Γραμματέας των επιχειρήσεων της Βρετανίας, Λόρδος Μάντελσον, δέχθηκε στο πρόσωπο ένα μπωλ γεμάτο πράσινη κρέμα την περασμένη εβδομάδα από κάποιον διαμαρτυρόμενο για τα σχέδια της κυβέρνησής του για έναν τρίτο διάδρομο στο Heathrow. Δεν είναι καν μέρος των νομαρχιακών καθηκόντων του.

Αλλά η κατασκευή αυτοκινήτων: Αυτή είναι η ευθύνη του. Και θα ήθελα να προσθέσω την εικονική πράσινη κρέμα μου, αν όχι στο πρόσωπό του, τότε τουλάχιστον στο υπουργικό κοστούμι του.

Ο σύλλογος των Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων ασκεί πιέσεις στον Mandelson να μιμούνται το γερμανικό σύστημα και να προσφέρουν στους Βρετανούς αυτοκινητιστές £ 2.000 «cash-back» για απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων τους και να αγοράσουν ένα νέο. Ακριβώς για να βοηθήσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Ο Mandelson έχει αφήσει να εννοηθεί ότι εξετάζει την ιδέα.

Ο συνάδελφός μου στην Guardian, George Monbiot, ανακοίνωσε την απάτη στη στήλη του αυτή την εβδομάδα. Ναι, λέει, τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι ελαφρώς πιο πράσινα από παλιό σακαρακες (αν και ένα μεγάλο μέρος αυτού του κέρδους έχει χαθεί, γιατί επιμένουμε για στην αγορά πιο ισχυρών οχημάτων). Αλλά αυτό το £ 2,000 θα μπορούσε να προσφέρει μεγαλύτερες μειώσεις των εκπομπών, εάν είχαν επενδύσει σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε χαμηλή κατανάλωση ενέργειας λαμπτήρες, ή πυρηνικών σταθμών ή, επίσης, σχεδόν οτιδήποτε άλλο σας ενδιαφέρει να αναφέρω.

Αλλά υπάρχει και μια άλλη πτυχή σε αυτό, έθεσε εν συντομία από τον συνάδελφο. Τι γίνεται με το αποτύπωμα άνθρακα της κατασκευής του νέου αυτοκίνητου; Εδώ είναι όπου η πραγματική πράσινη κομπίνα έγκειται στο σχέδιο Mandelson, με τις αποζημιώσεις για τις σακαράκες. Γιατι εκτός από τον παροπλισμό του αυτοκινήτου σας παντελώς – το οποίο ήθελα να συστήσω – το πιο πράσινο πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να κρατήσει το παλιό όχημα για όσα επιπλέον χρόνια, όσο μπορείτε να το συντηρήσετε.

Η αυτοκινητοβιομηχανίοα είναι μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές δραστηριότητες του πλανήτη . Διαφορετικοί κατασκευαστές προσφέρουν διαφορετικούς αριθμούς για το αποτύπωμα άνθρακα των προϊόντων τους. Έχω δει τυπικά στοιχεία από 600 έως 800kg. Ωστόσο, τα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνουν τις πρώτες ύλες. Τώρα, ένα αυτοκίνητο είναι αρκετά βαρύ. Τα περισσότερα περιέχουν κάτι σαν ένα τόνο χάλυβα.

Είμαι ευγνώμων για τον πράσινο συγγραφέα Chris Goodall, στο εξαιρετικό βιβλίο του για το πώς να ζήσουν μια χαμηλών εκπομπών άνθρακα ζωή, για το γεγονός ότι συνήθως χρειάζεται 19 gigajoules ενέργειας να κάνει ένα τόνο χάλυβα, ή μάλλον περισσότερη δύναμη από ό, τι χρειάζεται για ναλειτουργήσει το σπίτι σας για ένα χρόνο. Αν αυτή η ενέργεια προέρχεται από την καύση κοκ, τότε θα εκπέμπει λίγο περισσότερο από τρεις τόνους CO2.

Ολοένα και περισσότερο, ο χάλυβας μπορεί να αντικατασταθεί με το ελαφρύτερο αλουμίνιο. Αλλά το αλουμίνιο χρησιμοποιεί ακόμη περισσότερη ενέργεια για να οσμωθεί, οπότε ας το αγνοήσουμε.

Αυτά είναι τα κύρια στοιχεία. Δεν έχουμε μετρήσει τα ηλεκτρονικά ή την ταπετσαρία ή το γυαλί ή άλλα κομμάτια του αυτοκινήτου. Ούτε η ενέργεια που χρησιμοποιείται στην κατασκευή εξαρτημάτων. Έτσι,

όλα τα μέσα, αυτό μοιάζει με το αποτύπωμα της κατασκευής του νέου αυτοκινήτου σας είναι τουλάχιστον τέσσερις και πιθανώς περισσότερο πέντε τόνους CO2.

Μπορείτε να δείτε αυτό με διάφορους τρόπους. Πρόκειται για το διπλάσιο των ετήσιων εκπομπών της λειτουργίας από ένα τυπικό σύγχρονο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο για ένα τυπικό 1.650 χιλιόμετρα το χρόνο, και ίσως το ένα τέταρτο της συνολικής «απαρχής μέχρι τέλους» αποτύπωμα για το όχημά σας. (Τα στοιχεία για τις ΗΠΑ θα είναι μάλλον διαφορετικά. Η Honda λέει πως το άμεσο αποτύπωμα κατασκευής του αμερικανικών αυτοκινήτων είναι 810kg. Δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα των ΗΠΑ είναι κατά μέσο όρο βαρύτερα από ευρωπαϊκά ισοδύναμά τους, θα ήθελα να μαντέψω το αποτύπωμα παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων των πρώτων υλών , θα είναι περίπου έξι τόνους CO2. και εκπέμπουν 34% περισσότερο CO2 ανά χιλιόμετρο ταξιδιού.

Αλλά το ζήτημα εδώ είναι αν θα αποσβέσει τις εκπομπές από την παραγωγή νέου αυτοκινήτου σας με τη μείωση των εκπομπών κατά την οδήγηση των νέων, ελαφρώς λιγότερο ρυπογόνων αυτοκινήτων σας. Η απάντηση μοιάζει με: μόνο πολύ αργά.

Οι Βρετανικές στατιστικές της βιομηχανίας δείχνουν ότι αν η Βρετανία ακολουθεί το γερμανικό μοντέλο της επιτρέπουν επιστροφή χρημάτων σε εννέα-ετών αυτοκίνητα, στη συνέχεια, αντικαθιστώντας ένα από αυτά με ένα νέο αυτοκίνητο θα μειώσει τις εκπομπές κατά περίπου 350 κιλά το χρόνο. Γι αυτό είναι προϋπόθεση η ετήσια κίνηση 16.500 χλμ. και χωρίς απώλειες στην απόδοση του αυτοκινήτου.

Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί μια δεκαετία ή και περισσότερο από την οδήγηση του νέου οχήματος πριν να αποσβέσουν τις εκπομπές από την παραγωγή του. Για ένα 12 ετών όχημα, θα ήταν περίπου έξι χρόνια. (Οχήματα των ΗΠΑ θα έχουν συνήθως παρόμοιους χρόνους απόσβεσης, αν και οι πραγματικές εκπομπές τόσο από την κατασκευή και την οδήγηση των αυτοκινήτων είναι περίπου κατά ένα τρίτο υψηλότερη.)

Και από εκείνη τη στιγμή θα είστε κοντά στο να χρειάζεται να αγοράσετε ένα άλλο όχημα με ένα άλλο μεγάλο αποτύπωμα παραγωγής. Μια πιο πράσινη επιλογή θα ήταν να κρατήσετετο παλιό αυτοκίνητο.

Και αυτό δεν είναι το τέλος της ιστορίας. Τι συμβαίνει με τη σακαράκα που ξεφορτώθηκες; Θα πάει πραγματικά για παλιοσίδερα, ή θα μείνει στο δρόμο – πωλούμενο φθηνά ίσως και σε κάποιον που διαφορετικά θα έπαιρνε το λεωφορείο; Αν ναι, τότε σωρευτικά το αποτύπωμα άνθρακα σας πρέπει να περιλαμβάνει τη συνεχιζόμενη χρήση των παλαιών οχημάτων σας, πάρα πολύ.

Αν το όχημα συνεχίζει να διανύει 16.500 χιλιόμετρα το χρόνο, τότε είστε μέσα για άλλους τρεις τόνους ετησίως μέχρι το τέλος των ημερών του. Ακόμη και αν έρθει ένα δεύτερο ή τρίτο αυτοκίνητο σε ένα νοικοκυριό, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα προσθέσει τουλάχιστον έναν τόνο CO2 στην ατμόσφαιρα κάθε χρόνο. Ποτέ δεν θα το ανακτήσουν αυτό.

Ωστόσο, εκάνοντας την αριθμητική, η ιδέα ότι μπορείτε να πάτε πράσινο με απόσυρση το παλιό σας αυτοκίνητο για ένα νέο όσο το δυνατόν γρηγορότερα είναι λογική «τρακαρίσματος».

Αν ο Mandelson είχε μια πραγματικά πράσινη πολιτική αυτοκινήτων, ας θέσει τα μετρητά του σε μέσα μαζικής μεταφοράς. Παρακολουθήστε αυτό το χώρο.

• Πόσες περισσότερες πράσινες απάτες, «κόλπα» και ένα γενναιόδωρο κομμάτι ευσεβών πόθων είναι εκεί έξω; Παρακαλώ στείλτε e-mail με παραδείγματα τη πρασινίζουσας απάτης στο greenwash

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s